martes, 30 de marzo de 2010

Autoavaluació PAC 1.3

L'elaboració de la miniactivitat 1.3, ha suposat un temps de lectura i reflexió sobre el material en paper (mòdul 1 i article de Domènech i Tirado). Posteriorment, la participació en el debat CTSE ha implicat la mobilització dels coneixements previs i de l'aportació teòrica del material, així com la visualització d'algun vídeo com el de "Binta i la gran idea". Per a la participació en el debat he tingut en compte el model Toulmin que ha estat molt eficaç per remarcar les premisses i la síntesi, facilitant la claredat en la transmissió d'idees en el debat.
El meu posicionament en el bàndol sòcio-determinista m'ha fet reafirmar la importància del factor humà però també m'ha qüestionat la importància de revaloritzarl'aportació de la ciència i la tecnologia en la societat i en l'educació.
Especialment, el debat m'ha fet reflexionar sobre la importància de la tecnologia perquè ens facilita, millora i enriqueix les nostres vides. Per tant, considero que hem d’aprofitar les múltiples possibilitats que ens ofereix. Quant més aviat ens familiaritzem amb les noves tecnologies més competents serem en la seva utilització i aprofitament.
A partir de les aportacions sorgides al debat i el contrast de la informació amb el material en paper, puc afirmar que Ciència, Tecnologia, Societat i Educació són conceptes que estan íntimament relacionats. Són dependents entre si perquè una variació en un d’ells produeix efectes en la resta.

A continuació, us presento el meu Mapa Conceptual on s'agrupen les idees rellevants de la PAC 1:





No hay comentarios:

Publicar un comentario