domingo, 11 de octubre de 2009

2. Debat

El debat ha permès introduir el concepte de interculturalitat mitjançant l'anàlisi de les postures que manisfesten en Joel i na Berta. S'han realitzat moltes aportacions al voltant d'aquest concepte, introduint altres definicions com la multiculturalitat.
Una diferència essencial entre ambdos conceptes és que "el multiculturalisme tendeix a mantenir les cultures separades i aïllades, mentre que la interculturalitat posa l'accent en la interacció, el dinamisme, el canvi i la reciprocitat" (Mòdul 1, 4.3. pàg 40)
Les opinions recollides han estat diverses però tots hem coincidint en la importància de treballar la interculturalitat a les aules. És més, la interculturalitat no hauria de ser un tema transversal sinó una "filosofia de centre" (i de vida). Formam part de la interculturalitat.
Per una altra banda, em reflexionat respecte als videojocs "Kick a migrant" i "12- S" com a recurs educatiu a partir del qüestionament de si aquests fomentaven la intolerància i el racisme entre l'alumnat. A partir d'aqui, han sorgit opinions a favor i en contra així com altres possibles alternatives i enfocaments. Molt interessant!!!

El debat ha permès aprofundir a partir d'un cas pràctic, proper a nosaltres (com a docents). Això fa que el debat sigui molt més atractiu i motivant a l'hora de participar. Personalment, m'ha aportat una visió molt més àmplia i enriquida.
El cas plantejat ha tingut gran importància per al meu aprenentatge perquè ha incitat a que consultàs els apunts del mòduls, cercàs informació a alguns articles penjats a la web de l'assignatura i altra informació per Internet. L'aprenentatge per tant ha estat molt més significatiu i constructiu.
Consider que totes les aportacions de companys i companyes són importants perquè afavoreixen la reflexió, la interrelació amb altres coneixements, aporta significativitat al tema i fomenta la participació i el debat.
Respecte a les dificultats trobades al llarg del debat, consider que en ocasions és fa cansat llegir tantes aportacions seguides i més si la lletra és molt petita. Costa seguir el ritme de les intervencions quan els participants es centren en aportar definicions molt teòriques (encara que crec que és important tenir clars els termes que s'estan tractant). Per una altra banda, trob molt encertat la utilització de carpetes per orientar les aportacions (tot i així, a vegades el debat pot arribar a desvirtuar-se)(conceptuals, metodològiques, tècniques). Consider molt positives les aportacions basades en experiències viscudes (dona molta significativitat al debat) així com l'aportació de material i recursos per treballar a l'aula.
Per concloure, voldria dir que tenc la sensació de que el debat no està tancat. Al final cadascú treu les seves conclusions i algunes s'aproximen més que les altres però, són totes vàlides?
Rosa Vallès

No hay comentarios:

Publicar un comentario